سیره نبوی در نگاه علوی: پژوهشی در نهج‌البلاغه

سیره نبوی در نگاه علوی: پژوهشی در نهج‌البلاغه

انتصار عواد

مشخصات کتاب

توضیحات کتاب

کتاب «سیره نبوی در نگاه علوی؛ پژوهشی در نهج البلاغه»  که به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به تازگی منتشر شده است ، نوشته ی دکتر انتصار عدنان عبدالواحد العواداست. این کتاب، خواننده را با سیره ی پیامبر(ص)، آشنا کرده و در این مسیر با آوردن صدها منبع استوار، بخش بزرگی از پرسش های اهل معرفت را پاسخ داده است.
این اثر در فصولی 5 گانه به موضوعات «پیوند امیرالمومنین(ع) با پیامبر اعظم(ص)»، «زمینه‌های پیوند پیامبر(ص) با امیرالمومنین(ع)»، «نبوت در نهج البلاغه وظایف، نشانهها و ویژگی ها»، «مقدمات انگیزش پیامبر(ص) و رویدادهای آن» و«سنت نبوی در نگاه علوی» میپردازد.
هم چنین ابعاد و زمینه‌های پیوند پیامبر(ص) با امیرالمومنین(ع)، محیط زندگی پیامبر(ص)، مفهوم نبوت و ضرورت آن، نشانه های نبوت، عبادت پیامبر(ص) در غار حرا پیش از بعثت، سنت نبوی و جایگاه آن در نگاه امیرالمومنین(ع)، نقش امیرالمومنین(ع) در زنده کردن سیرت رسول خدا(ص)، مفهوم سنت نبوی و جایگاه آن و… از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.
در بخشی از این کتاب با عنوان «ویژگی های پیامبر اکرم(ص) و سجایای اخلاقی او» به برخی از ویژگی هایی پیامبر(ص) هم چون مقام گواهی، مقام خاتمیت، پیامبر امی، رحمت، عدل، بلاغت، تواضع، شجاعت و زهد اشاره شده است.
گفتنی است: این اثر توسط حمید رضا آژیر پژوهشگر و مترجم بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به زبان فارسی ترجمه شده است و در شمارگان 300 نسخه در قطع وزیری در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
پیمایش به بالا