معرفی کتاب قرآن نسخه ی شخصی من

قرآن نسخه شخصی من

نگاهی نو به قرآن
احمد خیری العمری

مشخصات کتاب

نویسنده :

ناشر:

سال نشر :

این اثر در سال 1401منتشر گردید

وضعیت درکتابخانه:

تاریخ ثبت در کتابخانه :  26-02-1402

توضیحات کتاب

کتاب «قرآن نسخه ی شخصی من» تألیف دکتر احمد خیری العمری توسط دکتر شعیب علی خواجه به فارسی ترجمه شد ودر نشر احسان به چاپ رسید.

این کتاب تفسیر نیست و فرد مطالعه کننده را از کتب تفسیر بی نیاز نمی کند.

کتاب حاضر همه ی سوره های قرآن را بررسی نمی کند بلکه 27 جزء ابتدایی آن را پوشش می دهد یعنی از سوره ی فاتحه تا پایان سوره ی حدید.

دلیل این امر نیز آن است که بیشتر سوره های سه جزء آخر و حتی برخی سوره های جزء 27 دارای معانی و مفاهیم فشرده و فراوانی هستند که این باعث می شود تعامل با آن ها طولانی تر از سایر سوره ها باشد.

مؤلف در بخشی از مقدمه در مورد ایده ی نگارش این کتاب چنین نوشته است: «ایده ی نگارش کتاب به شکل اعلامیه ها و نوشته هایی بر صفحه ی فیسبوک در ماه رمضان شروع شد، هدف آن بود که ختم رمضان متفاوت باشد و با نوعی از تدبر و تفکر صورت گیرد و تجربه ی  ختم سنتی رمضان را در فرد قرآن خوان پویاتر و مؤثر تر گرداند. سال ها پیش فریاد های ما برای انتقاد از برخی از «ختم ها» در ماه مبارک رمضان که بدون تدبر و تفکر شکل می گرفت، بلند می شد. اما متاسفانه باعث شد که از «قرائت ختم» محروم شویم و به تدبر هم نرسیم. نسل جدیدی هم وجود دارند که همواره بر «ختم رمضان» یا هر نوع ختمی در اوقات دیگر مشتاقند».

در این کتاب تلاش شده است تا توضیحات ارائه شده مختصر و مفید باشند چراکه بیشتر جوانان رغبت چندانی به مطالعه ی مطالب طولانی ندارند.

پیمایش به بالا