معرفی کتاب ساعت شادتر

ساعت شادتر

کیسی هلمز
مترجم : شاهین غفاری

مشخصات کتاب

نویسنده :

کیسی هلمز

ناشر:

موسسه انتشارات فلسفه

سال نشر :

این اثر در سال 1401منتشر گردید

وضعیت درکتابخانه:

تاریخ ثبت در کتابخانه :  26-02-1402

توضیحات کتاب

حتما افرادی را می‌شناسید که با وجود برنامه‌ی فشرده و زندگی شلوغ، به انجام تمام کارهایشان می‌رسند. آن‌ها ورزش می‌کنند، به ملاقات دوستان و آشنایان می‌روند، کارهای خانه و فعالی‌های حرفه‌ای را به‌راحتی انجام می‌دهند و با این‌حال هیچ‌وقت آن‌ها را شتابان یا نگران نمی‌بینید! ماجرا چیست؟ آیا این اشخاص از قدرتی جادویی برخوردارند؟ کیسی هلمز نویسنده‌ی کتاب ساعت شادتر (Happier Hour) به این سوال پاسخ می‌دهد: آن‌ها زمان را مدیریت می‌کنند. پاسخ ساده و شاید مضحکی است اما درمورد آن زود قضاوت نکنید!

شاید عجیب به‌نظر برسد که یک استاد مدرسه کسب‌وکار به جای تمرکز بر پول، کتابی درباره‌ی زمان بنویسد زیرا در تدریس رشته بازرگانی موفقیت معمولاً با سود مادی تعریف می‌شود. علاوه‌براین ذهنیت پول‌محور فقط منحصر به تجارت نیست و بیشتر افراد پول بیشتر را به زمان بیشتر ترجیح می‌دهند. اما اگر پای صحبت موفق‌ترین‌ها و ثروتمندترین‌ها بنشینیم نظری کاملا متفاوت می‌شنویم. هنری فورد، اسطوره صنعت خودروسازی می‌گوید «کسب‌وکار باید بر روی سود بچرخد وگرنه می‌میرد اما اگر صرفاً برای سود باشد، باز هم خواهد مرد چون دلیل دیگری برای ادامه حیات ندارد.» این جمله نه فقط در مورد کسب‌وکارها بلکه در مورد انسان‌ها نیز صادق است. با وجود تمرکز گسترده‌ای که روی پول وجود دارد، موفقیت و رضایت در زندگی زیاد به پول ارتباط ندارد و بیشتر به زمان مربوط می‌شود.

کیسی هلمز طی ده‌ها تحقیق مختلفی که تا امروز انجام داده به بررسی تأثیر تمرکز بر زمان به جای تمرکز بر پول پرداخته است. نتایج روشن و تکراری بودند: فارغ از اینکه چه مقدار پول و زمان داشته باشید، توجه بیشتر به زمان، موجب شادکامی بیشتر می‌گردد. کسانی که ارزش بیشتری برای زمان نسبت به پول قائلند، احساس مثبت بیشتری را در زندگی روزمره خود گزارش داده‌اند و به‌طور کلی از زندگی احساس رضایت بیشتری دارند. با هدفمندی و سرمایه‌گذاری روی فعالیت‌های شادتر، پرمعناتر و همسوتر با ارزش‌های شخصی، می‌توان مزایای تمرکز بر زمان را دوچندان کرد.

بنابراین کتاب ساعت شادتر را می‌توان یک راهنمای سرمایه‌گذاری دانست. اما نه سرمایه‌گذاری روی پول بلکه چیزی قیمتی‌تر از آن: خوشبختی. این اثر که توسط شاهین غفاری به فارسی برگردانده شده و موسسه انتشاراتی فلسفه آن را منتشر کرده یکی از معدود آثاری است که شادمانی شخصی را فدای موفقیت نمی‌کند. هلمز به شما کمک می‌کند از زمان برای خدمت به خودتان استفاده کنید و آن را چیزی فراتر از ابزار پول‌سازی بدانید. زمان ارزشمندترین سرمایه‌ای است که تا پایان عمر دراختیار داریم پس اگر می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری تضمینی در زندگی‌تان داشته باشید، کتاب ساعتی شادتر را از دست ندهید!

پیمایش به بالا