دانشنامه امام خمینی

به کوشش : سید ضیاء مرتضوی

دانشنامه امام خمینی (ره)

آداب الصلاه - اسلام ناب محمدی

مشخصات کتاب

نویسنده :

سید ضیاء مرتضوی 

ناشر:

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ( ره)

سال نشر :

این اثر در پایان سال 1399 منتشر گردید

وضعیت درکتابخانه:

توضیحات کتاب

دانشنامه امام خمینی (ره) کتابی است ده جلدی که به صورت دائرةالمعارفی با محوریت امام خمینی تدوین شده است. هدف اصلی از نگارش این دانشنامه، ارائه اطلاعات بنیادین و علمی درباره امام خمینی است. این دانشنامه به زبان فارسی است و ۸۶۲ مدخل اصلی دارد. نگارش آن بر عهده گروهی از نویسندگان و زیر نظر سید ضیاء مرتضوی بوده است. ناشر این اثر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی است و آن را در پایان سال ۱۳۹۹ش منتشر کرد. این دانشنامه همچنین به صورت مجازی با عنوان ویکی امام‌خمینی منتشر شده است و علاوه بر مداخل دانشنامه مکتوب به دیگر بخش‌های زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل امام خمینی خواهد پرداخت.

هدف اصلی تدوین این دانشنامه، ارائه اطلاعات بنیادین و علمی درباره امام خمینی به‌صورت مقاله‌های دائرةالمعارفی است. اطلاع‌رسانی آسان و مطمئن درباره امام‌خمینی، نشان‌دادن منابع قابل مطالعه به مخاطبان و پژوهشگران، شناخت امام‌خمینی و چگونگی تحلیل شخصیت و مواضع و عملکرد او ازجمله در دوران مبارزه، پیروزی و رهبری از دیگر اهداف تدوین این دانشنامه معرفی شده است.

همچنین با هدف تبیین ابعاد شخصیت امام خمینی و شناساندن اندیشه امام خمینی به مخاطبان خارجی، این دانشنامه به دو زبان عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده است.

پیمایش به بالا