نشست تخصصی ویژگی های کتابداران در عصر تحول دیجیتالی 

نشست تخصصی ویژگی های کتابداران در عصر تحول دیجیتالی برگزار گردید

نشست تخصصی ویژگی های کتابداران در عصر تحول دیجیتالی به همت اداره کتابخانه و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، نشست تخصصی ویژگی های کتابداران در عصر تحول دیجیتالی با ارائه وحید شریفی مدیر اداره کتابخانه و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به همت اداره کتابخانه و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مدرسه حضرت خدیجه (س) مشهد برگزار گردید.

شریفی در این نشست به توضیح موضوعات تحول دیجیتال و تغییر نقش‌های کتابخانه‌های تخصصی، عصر داده محوری و نقش مدیریت داده‌ها در ارزش‌آفرینی برای کتابخانه، انقلاب صنعتی چهارم و تغییر خدمات کتابخانه‌های تخصصی و لزوم توجه به رسانه‌های اجتماعی، کلان داده و اهمیت آن در مدیریت مؤثر کتابخانه‌ها، اینترنت اشیا و اینترنت همه‌ چیز، اهمیت مدیریت اطلاعات توسط سازمان‌ها و به‌ طور خاص در کتابخانه‌های حوزوی، نقش‌های جدید کتابداران کتابخانه‌های تخصصی، مهارت‌های موردنیاز اطلاع‌رسانان، سواد داده و لزوم آموزش آن، کتابدار داده‌های پِژوهشی، تحلیل داده‌ها و استفاده از آن‌ها در مدیریت اثربخش کتابخانه‌های حوزوی، شواهد کشورهای مختلف در زمینه کتابداری تخصصی و مسیر تبدیل‌شدن کتابداری به اطلاع‌رسانی فناورانه پرداخت.

وی در ادامه گفت: معرفی و تبیین اجزای برنامه‌ریزی استراتژیک توجه به این شیوه برنامه‌ریزی، یکی از شروط لازم برای ورود به عرصه تحول در کتابخانه‌های حوزوی است.
مدیر اداره کتابخانه و اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: کتابخانه‌های حوزوی استعداد تبدیل‌شدن به مراکز علمی و فرهنگی اثرگذار را داشته و در صورت تدوین برنامه استراتژیک برای هر کتابخانه می‌توان در یک چشم‌انداز ۵ ساله به دستاوردهای ارزشمندی رسید.

پیمایش به بالا